De werken hebben drie jaar geduurd en de bewoners in die regio zijn alvast opgetogen dat de werken eindelijk afgelopen zijn. Door de tramverbinding wordt het Noordoosten van Brussel eindelijk ontsloten. Om de zes minuten zal de tram tijdens de spits halt houden, tijdens de daluren en in het weekend kan het tien minuten duren. De tramuren zijn afgestemd op de metro in Simonis.

Het UZ Brussel vraag al een eeuwigheid om een betere verbinding met het openbaar vervoer. Daar waar de Franstalige ziekenhuizen al jaar en dag een metro tot voor de deur hadden, werd de verbinding met het Nederlandstalige UZ een werk van zeer lange adem.

Volgens de ceo van het UZ Brussel, Marc Noppen, zal de tramverbinding vooral de Brusselaars en de Brusselse studenten die in het UZ Brussel stage komen doen, ten goede komen. Voor diegenen die vanuit de Vlaamse rand en Vlaanderen komen, verandert er niet zoveel. Daarom pleit Marc Noppen ervoor om de tram door te trekken tot het Heizelplatform en een ringtram en een A12-tram te organiseren. De eerste wens van de ceo staat er eigenlijk al aan te komen. In 2019 vatten de werken aan om de tramlij, tot aan de Heizelvlakte door te trekken.

De werken hebben drie jaar geduurd en de bewoners in die regio zijn alvast opgetogen dat de werken eindelijk afgelopen zijn. Door de tramverbinding wordt het Noordoosten van Brussel eindelijk ontsloten. Om de zes minuten zal de tram tijdens de spits halt houden, tijdens de daluren en in het weekend kan het tien minuten duren. De tramuren zijn afgestemd op de metro in Simonis. Het UZ Brussel vraag al een eeuwigheid om een betere verbinding met het openbaar vervoer. Daar waar de Franstalige ziekenhuizen al jaar en dag een metro tot voor de deur hadden, werd de verbinding met het Nederlandstalige UZ een werk van zeer lange adem. Volgens de ceo van het UZ Brussel, Marc Noppen, zal de tramverbinding vooral de Brusselaars en de Brusselse studenten die in het UZ Brussel stage komen doen, ten goede komen. Voor diegenen die vanuit de Vlaamse rand en Vlaanderen komen, verandert er niet zoveel. Daarom pleit Marc Noppen ervoor om de tram door te trekken tot het Heizelplatform en een ringtram en een A12-tram te organiseren. De eerste wens van de ceo staat er eigenlijk al aan te komen. In 2019 vatten de werken aan om de tramlij, tot aan de Heizelvlakte door te trekken.