"Het is moeilijk een patiënt te vinden die nog nooit met een BD-oplossing in contact kwam", stelt Alexander Alonso, General Manager BD Benelux. "Onze activiteiten overspannen dan ook drie brede velden: onderzoek, diagnose en toediening van zorg. Doordat wij systematisch onze diensten verruimen, slagen we erin om een totaalpartner te worden voor de zorgsector. De vernieuwing staat nooit stil. Het is een permanent streefdoel steeds bredere oplossingen te kunnen aanbieden, waardoor onze impact op het volledige zorgspectrum groter wordt. Daarnaast leggen we ook meer de nadruk op professioneel advies. Deze doelen worden gedragen door een focus op Onderzoek & Ontwikkeling, vorig jaar nog goed voor 16% van de gerealiseerde omzet. Maar de basis van ons succes is een sterk team met een tomeloze inzet. Tijdens het voorbije decennium verdubbelde ons personeelsbestand tot 1.200 werknemers. Dit is een direct gevolg van onze eigen intrinsieke groei met nood aan nieuwe competenties, maar daarnaast ook van een aantal belangrijke overnames."

Van product naar totaaloplossing

"Illustratief voor onze meerwaarde zijn onze 'medication management'-oplossingen voor ziekenhuizen", stelt Alexander Alonso. Onze oplossingen laten toe om voor bepaalde geneesmiddelen het volledige traject van voorschrift tot uiteindelijke toediening te beheren. En dit doen we zowel op vlak van hardware als van software. Het grote voordeel is dat dit de efficiëntie ten goede komt en eventuele fouten tot een absoluut minimum herleidt. Voor het oncologisch dagcentrum bijvoorbeeld is het zelfs zo dat we zowel voor de bereiding van de chemotherapie als voor de bedbezetting een planningsmodule aanbieden. Daarnaast hebben we ook tools die helpen bij de veilige en efficiënte bereiding van chemo en de latere toediening. De troef zit hem net in het integreren van al die stappen. "Het systeem dat Alexander net schetste, is typerend voor de vernieuwingen die we anno 2020 aanbieden. Maar even belangrijk zijn onze producten die al jarenlang gevestigde waarden zijn in de zorg", pikt Dominique Clarysse, Country Business Leader Diagnostics Systems, in. "Hét BD bloedafnamesysteem, de BD VacutainerTM werd 70 jaar geleden gelanceerd. Vandaag gebeuren 7 op de 10 bloedafnames met behulp van het BD-systeem. De BD VacutainerTM en BD's aanwezigheid in de pre-analytische markt is al zo lang een succesverhaal omdat we blijven innoveren. Zo trainen we vandaag onze klinische labospecialisten in six sigma leanmanagement zodat we samen met onze klanten de operationele efficiëntie van het labo kunnen optimaliseren."

Samenwerken is essentieel

"Het BD verhaal berust op drie pijlers: de veiligheid van de patiënt, die van de gezondheidsmedewerker en het efficiënter maken van de processen in de gezondheidszorg. Het zijn pijlers die ook zeer belangrijk zijn voor onze klanten. Maar we willen niet alleen voor onze klanten werken, maar vooral samen met hen. Het constante streven naar een echte partnership met onze klanten zit in ons DNA", benadrukt Alexander. "Dit streven heeft een vergaande impact op de manier waarop wij ons organiseren."

"Het is dankzij die samenwerking dat we de meest betekenisvolle vooruitgang kunnen boeken in de grote uitdagingen waarmee we als sector te maken krijgen. Factoren als de vergrijzing of de vorming van ziekenhuisnetwerken zijn ontwikkelingen die ons erg bezighouden", besluit Dominique Clarysse. "Ze zijn immers bepalend voor de werkelijkheid waarin wij allemaal opereren. Zo werken we mee aan de ontwikkeling van home care en het microbiologielab van morgen met onder andere tele-bacteriologie. De uitdagingen zijn enorm, maar de mogelijkheden en oplossingen zijn minstens even indrukwekkend. Wij gaan voor die zorg van morgen, met 60 jaar ervaring en 100% inzet."

"Het is moeilijk een patiënt te vinden die nog nooit met een BD-oplossing in contact kwam", stelt Alexander Alonso, General Manager BD Benelux. "Onze activiteiten overspannen dan ook drie brede velden: onderzoek, diagnose en toediening van zorg. Doordat wij systematisch onze diensten verruimen, slagen we erin om een totaalpartner te worden voor de zorgsector. De vernieuwing staat nooit stil. Het is een permanent streefdoel steeds bredere oplossingen te kunnen aanbieden, waardoor onze impact op het volledige zorgspectrum groter wordt. Daarnaast leggen we ook meer de nadruk op professioneel advies. Deze doelen worden gedragen door een focus op Onderzoek & Ontwikkeling, vorig jaar nog goed voor 16% van de gerealiseerde omzet. Maar de basis van ons succes is een sterk team met een tomeloze inzet. Tijdens het voorbije decennium verdubbelde ons personeelsbestand tot 1.200 werknemers. Dit is een direct gevolg van onze eigen intrinsieke groei met nood aan nieuwe competenties, maar daarnaast ook van een aantal belangrijke overnames."Van product naar totaaloplossing"Illustratief voor onze meerwaarde zijn onze 'medication management'-oplossingen voor ziekenhuizen", stelt Alexander Alonso. Onze oplossingen laten toe om voor bepaalde geneesmiddelen het volledige traject van voorschrift tot uiteindelijke toediening te beheren. En dit doen we zowel op vlak van hardware als van software. Het grote voordeel is dat dit de efficiëntie ten goede komt en eventuele fouten tot een absoluut minimum herleidt. Voor het oncologisch dagcentrum bijvoorbeeld is het zelfs zo dat we zowel voor de bereiding van de chemotherapie als voor de bedbezetting een planningsmodule aanbieden. Daarnaast hebben we ook tools die helpen bij de veilige en efficiënte bereiding van chemo en de latere toediening. De troef zit hem net in het integreren van al die stappen. "Het systeem dat Alexander net schetste, is typerend voor de vernieuwingen die we anno 2020 aanbieden. Maar even belangrijk zijn onze producten die al jarenlang gevestigde waarden zijn in de zorg", pikt Dominique Clarysse, Country Business Leader Diagnostics Systems, in. "Hét BD bloedafnamesysteem, de BD VacutainerTM werd 70 jaar geleden gelanceerd. Vandaag gebeuren 7 op de 10 bloedafnames met behulp van het BD-systeem. De BD VacutainerTM en BD's aanwezigheid in de pre-analytische markt is al zo lang een succesverhaal omdat we blijven innoveren. Zo trainen we vandaag onze klinische labospecialisten in six sigma leanmanagement zodat we samen met onze klanten de operationele efficiëntie van het labo kunnen optimaliseren."Samenwerken is essentieel"Het BD verhaal berust op drie pijlers: de veiligheid van de patiënt, die van de gezondheidsmedewerker en het efficiënter maken van de processen in de gezondheidszorg. Het zijn pijlers die ook zeer belangrijk zijn voor onze klanten. Maar we willen niet alleen voor onze klanten werken, maar vooral samen met hen. Het constante streven naar een echte partnership met onze klanten zit in ons DNA", benadrukt Alexander. "Dit streven heeft een vergaande impact op de manier waarop wij ons organiseren." "Het is dankzij die samenwerking dat we de meest betekenisvolle vooruitgang kunnen boeken in de grote uitdagingen waarmee we als sector te maken krijgen. Factoren als de vergrijzing of de vorming van ziekenhuisnetwerken zijn ontwikkelingen die ons erg bezighouden", besluit Dominique Clarysse. "Ze zijn immers bepalend voor de werkelijkheid waarin wij allemaal opereren. Zo werken we mee aan de ontwikkeling van home care en het microbiologielab van morgen met onder andere tele-bacteriologie. De uitdagingen zijn enorm, maar de mogelijkheden en oplossingen zijn minstens even indrukwekkend. Wij gaan voor die zorg van morgen, met 60 jaar ervaring en 100% inzet."